Grillad kyckling!!

Till middag idag åt jag och grabbarna grillad kyckling. Grillade den i ugnen och det var så löjligt gott! Jag gjorde ett kryddsmör med bacon, vitlök, citronskal, salt och peppar. jag smorde in kycklingen med det och sen gjorde jag hål i skinnet så att det blev en ficka mellan skinnet och bröstfiléerna så jag kunde fylla där med kryddsmöret och det som blev över fyllde jag i hålet i kycklingen. Sen in i ugnen i 1timme på 200grader och jag använde ugnens grill/varmluftsfunktion. Vart så strålande bra! skinnet vart alldeles krispigt och gott och baconet hade fastna i skinnet på insidan och det var såååå gott! det kommer jag garanterat att göra igen. om jag ska bjuda någon på det kommer jag nog att använda mer än 1 paket bacon som jag gjorde den här gången.
Slänger upp en bild på kycklingen sen för den som vill se.

Imorgon lämnar jag bort grabbarna igen. har jag ju haft dom i typ 10 dagar eller nått i den stilen nu och idag så sov vi nog lite för länge mitt på dan för nu springer dom bara runt och busar, vägrar att sova=) Men dom är söta och jag vet att jag kommer att sakna dom även om det nu blir min chans att samla lite krafter men även göra av med lite krafter i form av träning. Imorgon så blir det promenad på morgonen och sen tror jag det får bli lite intervaller på eftermiddan, ska nog köra långa intervaller då eftersom att jag körde korta sist. Har dock itne riktigt bestämt hur det kommer att läggas upp.
Sen ska jag även göra i ordning huset inför visningen på tisdag. hoppas hoppas hoppas nått kan hända nu! Är så less på att bara stå och stampa, vill komma framåt!
Senaste året har jag varit lite besviken över att vi valde att köpa det här huset och jag har kunnat se tillbaka lite objektivt på hur vi agerade och insett att det inte var så klokt. jag har även känt en längtar efter en lägenhet utan ansvar och så vidare. Men nu senaste veckan har jag känt att jag kanske är en husmänniska ändå, känner vad skönt det är med ett hus och uppskattar sakerna som skall göras på ett annat sätt än jag gjort tidigare. Jag vet att jag har lärt mig MASSOR av det som varit och nästa gång jag köper hus kommer jag gå tillväga på ett annat sätt, ett klokare sätt=)

Funderar på att utbilda mig till PT. Tror det skulle passa mig perfekt och vara riktigt kul. faktum är att jag kanske gör det även om jag får jobb som brandman för jag torr det skulle gå jätte bra att kombinera. lite svårt med utbildningen bara eftersom att den kostar rätt mycket och man måste ju ha pengar att leva för under tiden också. jag är ju en av dom som itne har något stort sparkonto att luta mig tillbaka på.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0