Allt och inget...

Går som en gammal gubbe just nu. har en riktigt ordentlig träningsvärk precis som förutspått i mina ben efter söndagens träningspass. men det är härligt, då känner man att man lever och gör något bra=) Klämde av ett bra bröstpass i måndags och ett bra ryggpass igår så idag blir det nog vilodag. funderar på att gå upp på pubkvällen ikväll och ta en öl.

Har bland annat övat brand på vårdanläggning med 16st riktiga pensionärer som markörer idag. det var faktist riktigt kul, roligt när det händer något. många andra övning har varit lite sega för min del och jag har hamnat lite utanför händelsernas centrum även om jag flera gånger haft väldigt viktiga roller. men man vill ju vara i hetluften!
Nu är den här utbildningen snart över, bara ett par dagar kvar av den praktiska delen av utbildningen. känns lite sorgligt men samtidigt skönt. vill verkligen komma ut i arbetslivet nu. är less på att vara fattig student!!

Vart lite sugen på att söka jobb i sthlm i sommar. har ju varit sugen, till och från, några år att flytta mot huvudstaden och kanske börjar det bli dags snart. när jag hör andra berätta om larmfrekvens och vardagsarbete på stationerna runt om i landet så känner jag att det finns nog platser där jag skulle kunna passa in ännu bättre än hemma. jag trivs fantastiskt bra hemma! lätt roligaste jobbet jag haft och jag skulle absolut kunna trivas bra där i många år fram över. frågan är bara om det finns plats för mig där? neddragningar på gång så i dagsläget vet jag inte hur det kommer att se ut till hösten. mest troligt kommer det nog att dröja ett par år innan det finns jobb för mig och då kan jag ju lika gärna prova lyckan någon annan stans. fast redan nu till sommaren kan nog kanske vara lite för tidigt. blir svårt att få bostad och lyckas lösa allt praktiskt. sen har jag ju faktist ett hus som itne är sålt än...

Vill bara härifrån nu. kan inte slappna av riktigt och känner mig uppstressad hela tiden så det ska bli skönt att komma hem. sen längtar jag ju självklart efter mina små troll som väntar där hemma=)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0