Skogsbrand!!!!

Njaa Linnea, lite gjorde jag faktist illa mig, fick ett sår på axel/skuldra men inget som en hårding som jag grinar över! =)

Idag skulle ju vara min lediga dag och visst fick jag sova ut men sen började telefonen ringa. först ville dom att jag skulle köra en vatten transport ut i skogen till nån brunn eller pool eller nått som behövde fyllas på. Visst tänkte jag, några timmars lön, lite mer körvana med tankbil och att ställa upp när dom fråga. 3 bra saker i en, typ som ett kinderägg fast utan några kalorier! haha. Sen när jag väl kom till stationen så visade det sig att en skogsbrand härgade i skogen(shocking!?!?!?) och båda tankbilarna användes där så det vara bara att vända. på bussen hem ringde dom och frågade om jag kunde jobba i natt, från 21 och resten av natten. sitta ute i skogen på eftervak kändes väl inte som det roligaste jag kunde hitta på ikväll men jag tänkte att pengarna är bra och jag vill jobba så mycket jag kan nu eftersom att jag itne vet hur det blir till hösten emd jobb så jag sa ja. Hinner bara hem och trycka i mig en stoooor portion mat för att orka natten så ringer dom och säger att markägaren ordnat vak på annat sätt så vi behövs inte där. Tur man har snälla vänner som hänger med i svängarna. Planen för kvällen var nämligen att spela poker så först fick jag blåsa av allt men nu är vi på igen! Ska snart knyta på mig mina inlines, åka förbi bankomaten och ta ut mina livsbesparingar och sen dra till örviken för att spela av Edvin, Jonte och Johan deras veckopeng.

Har även ringt och pratat med en man som förhoppningsvis är min framtida arbetsgivare. Finns ett jobb ute som jag tänkt söka och gärna vill ha så jag tyckte det var lika bra att ringa upp VDn för företaget, presentera mig och fråga lite om företaget. Håll alla tummar nu för att jag får det här, vore riktigt kul!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0