Fettma!!

Var på ica maxi idag, var rätt mycket folk där och jag insåg verkligen att det inte är så konstigt att fettma och övervikt börjar bli allt vanligare och ett större och större problem i samhället. Det är verkligen svårt att hålla sig från godishyllorna. Nu mera finns ju de flesta sorters godis, snacks och sötsaker att få tag på i varenda matvarubutik. Många, bakar ju även bullar med mera i butikerna vilket gör konditorier överflödiga och så mycket enklare att få tag på. Om man kunde införa en paragraf i konkurrenslagstiftningen som gör att matvarubutiker inte får sälja godis, bakverk och liknande så skulle visserligen matvarubutikerna tappa en väldigt stor del av deras vinst däremot skulle godisbutikerna gå bättre och jag är säker på att folk skulle konsumera betydligt mindre sötsaker. Jag tycker det är lite skrämmande vad folk lägger ner pengar på sötsaker och slisk som verkligen inte är bra för kroppen, och det här skriver jag samtidigt som jag sitter och festar till fredagskvällen med en cola zero. Den är ju visserligen kalorifri men det är fortfarande läsk och ett sätt att stilla sötbegäret. Jag har alltid stora problem att gå genom en butik utan att köpa något och sen den självplågare jag är går jag gärna förbi wienerbröden och lösgodiset bara får att få känna lukten.

Vart ingen träning idag, visade sig att ingen av mina barnvakter hade möjlighet idag. Däremot så ska jag jobba dygn från imorgonkväll så då ska jag passa på att träna en massa och även till veckan blir det massa träning. jobbar 4 pass och övriga dagar ska jag försöka promenera ltie och ta mig till soo shim nån gång, saknar faktist soo shim lite. Gymmet på jobbet har inte samma känsla, den ända fördelen med jobbgymmet är att där kan man träna utan tröja :P Hehe

Nu ska jag gå och skälla på kidsen som bara busar och vägrar sova.

Kommentarer
Postat av: Edvin

Vilka dagar jobbar du? Känner ett visst sug efter en pokerturnering. Är ledig mån, tis och ons i till veckan.

2010-07-17 @ 21:57:53
URL: http://nergfol.blogg.se/
Postat av: Martina

Då ska du inte bo breve Stigs! På mornarna luktar det alltid wienerbröd i sinne! En plåga då jag gått till jobbet utan att ha ätit frukost ännu!

2010-07-18 @ 12:17:05
URL: http://mamartina.blogg.se/
Postat av: Jonas

Martina jag förstår det och känner igen fenomenet. har ett bageri nästan granne med grabbarnas dagis, resten kan du ju lista ut själv=)



Edvin, poker låter kul! var länge sen sist. Nått styr vi ihop. strand vid bra väder nån dag också.

2010-07-18 @ 18:42:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0