Skidpremiär!!

Har haft skidpremiär idag. Det var riktigt kul! Skidor är precis så jobbigt och så bra träning som det sägs vara. Jag känner att det är lite knepigt med tekniken så här i början, hoppas den kommer tillbaka. Skidorna kändes då bra och det gick riktigt fort när man väl fick upp farten. Jag har en tendens att staka lite för hårt så stavarna "går igenom" vilket gör att dom fastnar och man tappar rytm och fart men det är nog mycket en teknikfråga känns det som. Efter skidturen åt jag en middag som såg ut så här:


Det är fullkorns spaghetti med bacon och fettsnål chorizo. Det där gula är café de paris sås, även den fettsnål, mums! =)
Riktigt gott var det! Kanske inte så mycket till dietmat men jag kände att jag behövde lite extra energi för att orka med gympasset nu på kvällen.
Kvällens gympass gick rätt bra även om det var ovanligt mycket folk. Många unga killar som börjat träna nu, tyvärr inte så många tjejer...
Det vart chins, latsdrag, rodd i cabel, hantelrodd. sen körde jag ett par magövningar också, raka situps med viktplatta och raka benlyft liggande på en bänk. Allt med riktigt bra intensitet.

Sen jag kom hem har jag skrivit ut diverse blanketter, ansökan och bidrag för växelvis boende barn, nått csn papper och nått papper min praktikplats ska skriva på. Nu sitter jag i soffan, ser handboll och har just ätit en burk tonfisk och druckit en jordgubbsproteinmilkshake=))

Kommentarer
Postat av: Nergfol

Såg duktigt gott ut det där...

2010-01-20 @ 11:35:28
URL: http://nergfol.blogg.se/
Postat av: Jonas

Det var riktigt gott kan jag lova!! får bjuda dig på det nån gång om man får komma och hälsa på igen!?

2010-01-20 @ 15:47:00
Postat av: Edvin

Låter som en bra deal!

Du är alltid välkommen hit! Bara att säga till när det passar för dig!

2010-01-20 @ 22:18:01
URL: http://nergfol.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0