Hävstångsprincipen.

Har kommit hem från gymmet för en stund sen och har just tryckt i mig en supergod hamburgare! Det vart bröst och biceps. Hade egentligen tänkt köra ben men är lite öm sen skidåkningen igår och dessutom ruskigt mycket mer peppad på bröst så då fick det bli så=)
Började med sne bänkpress med större lutning än jag brukar. Ska nog börja köra så här då det tar bättre högre upp mot axeln på bröstmuskeln och jag känner att det är i första hand den delen jag behöver förbättra. Efter det vart det bröstpressar i maskin och sen sne hantelpress. kan inte börja ett pass med hantelpressar utan måste ta det en bit in i passet eftersom dom tyngsta hantlarna är 26kg och det blir lite för lätt för att börja ett pass med. När jag sedan körde flys i cabeln så började jag fundera på vikterna. Hade 30kg på varje sida. om jag hade kört hantelflys med 30kgs hantlar så hade muskelfästena snäppt av som okokt spaghetti men så här går det jätte bra. Det mina vänner är på grund av hävstångsprincipen.

Har haft mitt sista möte på praktikplatsen idag. Kändes riktigt bra att få det avklarat och det kändes som ett lyckat möte. Nu känner jag mig redo att skriva klart rapporten och jag hoppas på att vara klar i veckan. Ska bli riktigt skönt att få det ur världen.

Var på vårdcentralen igår med Melwin. Han har under lång tid varit besvärad av uppstötningar. Han får flera per dag och det är både jobbigt för honom och oss runtomkring när han allt som oftast luktar spya ur munnen. Nu fick han medicin som förhoppnignsvis ska hjälpa honom att bli kvitt dom är problemen. Lucas hade ett liknande problem för ungefär ett år sen och fick samma medicin och det hjälpte väldigt bra så vi är förhoppnignsfulla.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0