2 1/2 men.

Sitter och ser 2 1/2men. gryyyymt roligt! Har just lagt grabbarna i säng och dom verkar somna direkt. Det var ett par riktigt trötta små troll efter en dag av dagislek och badkarsbadande.

Idag är dagen som är den första dagen i mitt nya liv. Precis som jag sagt så många gånger förr, hehe. Jag känner att oavsett hur sugen jag är på skräpmat och slisk så måste det ta slut nån gång och nu ska jag streta emot för allt vad jag är värd! Jag väger ca 98-99kg nu, tänkte ta en morgonvikt imorgon och se mer exakt. mitt första mål är ner under 90. var ett tag sen och jag har lagt på mig rätt mycket muskler sen dess så det ska bli spännande att se hur det kommer att se ut och kännas. 10kg borde jag ju märka rätt mycket eller? För att inte tappa så mycket muskler så siktar jag på ett ganska högt protein intag. minst 200gram /dag siktar jag på. Skulle egentligen vilja upp mot 300 men det blir svårt och framför allt dyrt. tror inte det kommer att gå i praktiken så jag nöjer mig med 200g / dag vilket ju blir drygt 2g/kg kroppsvikt och det får vara godkänt. Jag räknar med att ligga på ca 2000-2500kcal/dag och se vad som händer av det. Beroende på hur dagen ser ut så kan jag variera mig lite så dom mer aktiva dagarna med hårda träningspass blir det närmare 2500kcal och dom lugnare eller vilodagarna blir det ca 2000kcal. I februari och mars kommer jag att vara 4veckor på sandö och där kommer det att bli långa hårda dagar så då räknar jag med att öka intaget till 2500-3000 kanske ända upp till 3500 beroende på hur hårda dagarna blir och hur kroppen reagerar. Nu har jag skrivit mycket siffror men jag kommer inte att vara exakt och kommer inte att räkna ut och väga varenda liten potatis jag stoppar i mig. Men lite koll tänker jag försöka hålla. framför allt är det proteinet som känns viktigt att hålla koll på för att inte tappa onödigt mycket muskler. dom har jag ju trots allt kämpat hårt för=)
vad ska jag äta då? Ja det kommer att bli en hel del ägg, makrill, tonfisk, kyckling och nötfärs som huvudsakliga proteinkällor med tillskott av proteinpulver och EAA (essentiella amino syror). Grönsaker både färska, inlagda och frysta kommer att förtäras och som kolhydratkälla blir det fullkornspasta, ris och bulgur, kanske nån enstaka potatis. Fett blir väl omega3, majonäs och kanske någon dressing som dom extra fettkällorna utöver de övriga matvarorna och om jag märker att jag behöver mer fett så blir det nötter, mums!
Utöver detta har jag vitamin och mineral tillskott som jag tar varje dag + extra c-vitamin.
Bara så ni vet, den här gången ska jag lyckas!!

Skriver om träningen någon annan dag. nu ska jag snart äta kvällsmat och sen blir det att lägga sig tidigt.

Kommentarer
Postat av: Edvin

Lycka till nu!

2010-01-13 @ 11:26:55
URL: http://nergfol.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0