Helgen...

Helgen då.
Igår jobbade jag på stationen. gick riktigt bra även om det var lugnt ända fram till 25minuter innan jag skulle sluta. Då fick vi stort larm brand i villa. Var en onykter gubbe med afasi(visst heter sjukdomen så?) som hade försökt tina en frusen vattenledning genom att elda lite. när vi kom dit började huset så smått bli rökfyllt så vi skyndade oss in i köket och började riva. grymt kul att riva ut ett kök med motorsåg och kofot, tänk att få betalt för det!! jag ÄLSKAR mitt jobb!! =)) Hur som helst så gick det väldigt bra allt förutom för David den andra vikarien som körde tankbil. han körde ner i diket på den smala skogsvägen fram mot huset. men det löset sig också. Så jag fick ha ett roligt larm och fick några timmars övertid. braaaa !!
idag har jag fått hjälp att bogsera hem bilen. Den har stått utanför Madde ett bra tag och vägrat att starta. Rickard som bor brevid Madde hjälpte mig att få ut bilen från parkeringen, tog ca 1 timme och när vi kom ut på vägen så vart det något fel på hans bil. hans högra bakdäck satt fast. det vägrade snurra. så han kunde inte hjälpa till och jag stod med bilen ute på stora vägen som går ut mot Ske-hamn. mamma fick lov att ringa en av hennes kompisar som till slut kunde hjälpa till och efter lite knuffande när hon kom så lyckades vi sen bogsera hem bilen och knuffa in den i garaget. När jag ändå var ute och svettig passade jag på att skotta lite snö. Det var riktigt tungt, svetten verkligen sprutade. gick även en sväng ner på macken och köpte glykol. hoppas bilen kan starta nu då. blir snart ett fläktremsbyte på skrothögen.

En sak som jag upptäckt väldigt tydligt i veckan är vilken påverkan det har på en när man mår lite dåligt. har haft en lite tung period nu och märker direkt att jag blir väldigt sötsugen. Jag har ju haft en period när det gått väldigt bra att hålla mig från dålig mat, slisk och sött men nu är det väldigt tungt.

Längtar efter att få gå ner i gymmet. Jag känner suget efter det hela tiden! Att få häva i sig en Rage x2 och känna stickningarna och energin som kommer och sen gå ner och svettas och slita lite=) vart många OCH i den meningen=)

Nu är det spurt i 5milen. Blir nog svårt för svenskarna det här. men hejja hejja!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0