Glömde...

Glömde skriva in att efter jag kört styrka idag så testade jag nått jag velat testa hela sommaren men inte vågat på grund av knäet som gjort ont. Det jag testade var att ro max i 1 minut. Det är en av grenarna som man tävlar i när det gäller athletic fitness. i vissa tävlingar som SM har man en hinderbana, medans i andra så kör man rodd 1 minut max längd. 344meter tog jag mig vilket jag är väldigt nöjd med.

Kollade just upp resultaten på AF från förra årets decembercupen där man kör chins, dips, rodd och fysikbedömning. När det gäller rodden ligger jag rätt bra till då resultaten varierade mellan 336-376m. Jag är trots allt helt otränad på rodd och har rott väldigt lite så får jag träna lite på det och putsa lite på tekniken så kan jag nog förbättra det ytterligare. När det gäller chins och dips var intervallerna 8-23 och 17-35. På den här tävlingen saknades dock några av toppnamnen. Jag vet inte exakt vart jag står när det gäller chins och dips men det är i nederkant av dom där grupperna. Men det är även samma där som i rodd, har inte tränat så mycket chins och dips. chins är väl den grenen jag tränat mest men främst i byggar syfte och inte så mycket i syfte att klara många. Jag tror att jag skulle kunna hävda mig hyffsat baserat på dom resultaten om jag skulle ställa upp i decembercupen 2011. jag måste erkänna att jag är lite sugen! =) Kul att ha ett mål med träningen och något att sträva mot. SM vore ju också rätt kul, dels för att testa hinderbana men även för att SM är ju trots allt alltid SMS... Får fundera vidare på det... =)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0