Armhävning deluxe!!

Har jobbat idag och sen efteråt så drog jag på hockey. Skellefteå AIK hade ispremiär för säsongen 10/11 och det var tydligen ca 4500personer där. riktigt mycket folk och kul att se lite hockey igen även om det var rätt plojjigt=)
På jobbet så körde jag bröst/axlar/mage. Jag testade en grej jag itne gjort förr och det var viktade armhävningar. Vi har handtag eller stöd eller vad man nu ska kalla dom som man kan hålla i när man gör armhävningar som både gör så att man kan gå djupare men framför allt är det skonsammare för handlederna. Sen la jag 20kg på ryggen och körde tills jag kroknade, kastade av vikten och fortsatte tills jag tog slut. Nästa set vart det 30kg, av med 10 först sen av med 20. RIKTIGT bra övning! Måste säga att jag fick nästan bättre kontakt än vanlig bänkpress och en stor fördel är att man får spänna bålen på ett helt annat sätt jämfört med bänkpress.

Till kvällsmat släskade jag i mig ett gäng mackor med pepparsalami, brieost och röd paprika på så nu känner jag mig som en sumobrottare. Blir lätt en morgonpromenad och ett tränignspass innan partyt imorgon!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0